Ja, vår flaskhämtningstjänst är helt gratis för företag.
Vi är en registrerad ideell organisation. I början planerar vi att behålla upp till 50% av alla utbetalda depositioner, för att täcka våra kostnader för chaufförer, lastbilar, gas, administration mm, för att kunna hålla igång verksamheten. Vårt mål är dock att maximera summan pengar som destinationsorganisationen kommer att få.
Vi samlar in plastflaskor, glasflaskor och burkar köpta i Finland och berättigade till pantretur.
Våra vanliga flaskhämtningstider är måndag till fredag, mellan 08.00 - 18.00. Du kan antingen boka en engångshämtning, eller begära en periodisk hämtning (t.ex. en gång i veckan, en gång i månaden, en gång i kvartalet) vid en tidpunkt som passar dig bäst.
En av våra engagerade förare kommer förbi till ditt kontor och gör jobbet åt dig - du behöver inte ta med dig dina flaskor någonstans.
Vi erbjuder för närvarande CharityBo endast i Helsingfors, Esbo, Grankulla och Vanda.
Du behöver inte oroa dig om din organisation inte konsumerar ett stort antal drycker. Vi kan förse dig med en kostnadsfri märkespapperskorg, som har en kapacitet på cirka 120 liter och en höjd på 74 cm, tillsammans med plastpåsar för din bekvämlighet. När papperskorgarna är fulla kan du snabbt boka en hämtning genom att besöka vår webbapplikation på https://app.charitybo.fi och följa de enkla stegen.
Vissa tror kanske att vår verksamhet kräver ett tillstånd för insamling av medel. Vi lämnade dock in en officiell förfrågan till tillståndsavdelningen på polisstationen i Kilo, Esbo. De svarade att vår insamling av burkar och efterföljande donation av pengar inte kräver något tillstånd. Vi kan tillhandahålla en kopia av e-postsvaret på begäran.